В Єрусалимській Церкві не бачать еклезіологічних перешкод для визнання ПЦУ

Без рубрики 29 Грудня 2020 пока нет комментариев

Єрусалимська патріархія, вірогідно, вибрала шлях непрямого оголошення про можливість визнання української автокефалії через отця Іринарха (Миткаса) – відомого кожному паломнику до Святої Землі своєю гостинністю, з якою він зустрічає в монастирі Дванадцяти Апостолів у Галілейському Капернаумі.

З останнього інтерв’ю монаха Іринарха, а вірніше з того, що не ввійшло до офіційної версії, можна зробити висновок, що Єрусалимська церква, до якої він належить, не вбачає в питанні української автокефалії еклезіологічної проблеми. Навіть навпаки, протиставляє грецьке бачення російському.

«У Греції на це дивляться інакше, ніж у Росії. У Православній церкві принцип автокефалій – природний. Ось греки – невеликий народ, а при цьому ми давно живемо в п’яти автокефальних церквах: Константинопольській, Елладській, Кіпрській, Александрійській та Єрусалимській. І що, це заважає братерству? Або навіть хорошій взаємодії між церквами? Ні, звичайно. Як є багато єпархій, так чимало і автокефальних церков. Нам що, треба всю церкву перетворити в одну єпархію, щоб мирно жити? Ні, звичайно. Тому, коли мені росіяни або українці говорять, що автокефалія, скажімо, Української церкви – це «неспасительно», то для мене це якесь нове богослов’я. Автокефалія у великій країні або в великий помісної церкви – це природно. А православних українців – у скільки разів їх більше, ніж греків, болгар або сербів?», – зауважив монах Іринарх.

Крім того монах пояснив, що автокефалії Кіпрської та Єрусалимської церков не заважають одному народу, тому тим більше не будуть заважати окремим російським і українським народам.

«Так що уявлення про те, що автокефалії не може бути «ні в якому разі», мені здається чимось диким. А єдність братніх народів? Ми з кіпріотами взагалі один народ, а автокефалії або дві різні держави нам не заважають. Думаю, вони і росіянам з українцями не повинні заважати», – підсумував служитель Єрусалимського патріархату.

Як пояснив в коментарі Духовному фронту України митрополит Переяславський і Вишневський Олександр (Драбинко), слова монаха Іринарха можна розуміти, як перший, пробний і неофіційний крок до визнання ПЦУ. «В даному контексті, можна чітко бачити, що до православної еклезіології, церковно-світоглядне бачення російської церкви абсолютно ніяким чином не відноситься, а відповідно лежить виключно тільки в політичній площині», – сказав митрополит Олександр.

Він додав, що з гостинністю брата Іринарха знайомий з 1997 року. «Тоді вперше побував у Галілеї в Капернаумі на Тиверіадському озері в монастирі Дванадцяти Апостолів. З того часу жодного разу не оминали його святу обитель під час численних паломництв до Святої Землі. Завжди усміхнений, завжди привітний і гостинний! Думаю ці слова, що він сказав, а отця Іринарха і його щирість та неупередженість знають всі паломники, відкриють розуміння української автокефалії багатьом. Він знає українську проблему дуже добре і безпосередньо, адже досконало володіє російською мовою і всебічно чув за неї з уст паломників з обох сторін: і тих хто «за», і тих, хто «проти»».

«Не хочу забігати наперед, але думаю, можна задатися питанням: Чи не є дане інтерв’ю голубом з маслиничною гілочкою в неминучому процесі визнання української автокефалії Єрусалимською Церквою (до речі, за словами отця Іринарха однією з п’яти єдинодушних грецьких, і вже останньою в питанні визнання), якого Єрусалимська патріархія випускає руками і устами отця Іринарха, якого знають усі православні паломники на Святу Землю?», – підкреслив митрополит Олександр.

Варто зазначити, що у Росії скоротили це інтерв’ю і обрізали останні питання про автокефалію. Повний текст інтерв’ю доступний на сторінці отця Александра Занемонеця.